LANGE TERMIJN MARKETING

Dit is waarom lange termijn marketing geld bespaart

Het is al lang geen geheim meer dat een goede marketingstrategie een must is voor elk bedrijf dat wil groeien. Steeds meer ondernemers zien de waarde van (online) marketing in en willen hier dan ook snel mee aan de slag. Maar wat veel ondernemers vergeten is dat, om blijvend succes te behalen, je een plan nodig hebt voor marketing op de lange termijn. Niet alleen werkt lange termijn marketing beter, ook bespaart het geld! Zelfs als je de marketing uitbesteed. Wil je weten hoe? We vertellen je er graag meer over.

Korte termijn marketing werkt niet

Stel, je zet een marketingstrategie op met content als hoofdmiddel. Je schrijft een goede blog en optimaliseert de belangrijkste pagina’s van jouw website voor SEO. Je steekt hier tijd (en dus geld) in en zet als extra “boost” een Google advertentie op (nog meer geld). Wanneer alles online staat ga je door met je dagelijkse werkzaamheden en wacht je tot er nieuwe klanten binnenkomen.

Maar die komen er niet. De advertentie loopt, de blog staat online en deze heb je gedeeld op social media, maar er gebeurt niks. Hoe kan dat?

Simpel: online marketing is een doorlopend proces dat constant bijgesteld moet worden. Jouw marketingplan moet up-to-date blijven en de stroom aan content moet steeds worden aangevuld. Doe je dit niet, dan verspil je veel tijd en geld, en dat is zonde.

Tip! Lees hier onze blog “Met deze 7 tips vergroot je jouw naamsbekendheid”

Blijf je concurrentie voor

Iets wat we vaak zien bij ondernemers is de verwachting om binnen een week op de eerste pagina van Google te staan nadat hun website is geoptimaliseerd. Helaas gaat dit niet zo snel. Een goede marketingstrategie moet constant gevoed worden om succes op te leveren. Dat houdt in dat de website regelmatig moet worden gecontroleerd op SEO instellingen, dat er consistent content moet worden geplaatst om leads te genereren én dat er constant moet worden gewerkt aan het bijhouden van leads en het converteren van deze leads naar klanten.

Eigenlijk is het ook heel logisch; jouw concurrenten zitten niet stil, dus als jij dat wel doet dan loop je achter. Misschien sta je na één succesvolle campagne wel op de eerste pagina van Google, maar over twee weken staan drie andere bedrijven boven je. Waarom? Omdat zij consistent zijn in hun marketingstrategie.

Tip! Download hier onze whitepaper “Hoger in Google”

Geen moment te verliezen

Iedereen met internettoegang komt meerdere malen per dag in aanraking met de effecten van marketing. Of je nu wat opzoekt in Google of een website bezoekt, bijna overal zit marketing achter. Dit zijn de momenten waar jij moet toeslaan en ervoor moet zorgen dat je de aandacht pakt van de persoon die op zoek is naar wat jij te bieden hebt.

Niet alleen doe je dit door mensen naar jouw website toe te trekken, ook bied je ze nieuwe kennis en content aan. Door het plaatsen van blogs en kennisartikelen of social media berichten laat je aan jouw leads zien dat je weet waar je het over hebt. Jij bent de expert. Jij hebt hetgeen dat zij zoeken. Deze boodschap breng je niet over met één kennisartikel en een wekelijkse Facebook post. Dit doe je door elk moment van de ervaring van de lead goed te benutten.

Een lange termijn marketingstrategie bespaart geld

Nou denk je misschien dat het investeren van zoveel tijd in jouw marketing ook ontzettend veel geld kost, maar dat valt reuze mee! Je bent duurder uit als je elke paar maanden geld pompt in een korte termijn plan met weinig resultaat. De bedoeling van lange termijn marketing is dan ook dat de doorlopende effecten van de strategie zorgen voor doorlopend nieuwe klanten. Betalende klanten, welke jou uiteindelijk meer opleveren dan dat je erin investeert. Dat is de kracht van lange termijn marketing.

Weten waar jouw kansen liggen?

We snappen als geen ander dat niet elke ondernemer de tijd en kennis heeft om met een lange termijn marketingplan aan de slag te gaan. Daarom kun je jouw marketing bij ons uitbesteden. We helpen je om jouw bedrijf te laten groeien en houden jouw marketingstrategie nauwkeurig bij, zodat jij gewoon kan doen waar je goed in bent.

Wil je weten waar jouw kansen liggen? Doe dan onze gratis quickscan. We kijken dan naar jouw online marketing en vertellen je waar je waar er ruimte is voor verbetering.


Gratis quickscan

Gerelateerde blogs